Preview

Ural Medical Journal

Advanced search

Estimation of the position with support to anatomic centers as a method of motivation of students to qualitative studying of anatomy human

https://doi.org/10.25694/URMJ.2019.03.36

Abstract

The article discusses the relationship between the conduct of educational research works by students and the improvement of their performance. An example of the participation of students in the study of posture over three semesters is given. The conclusion is made about the need to organize such work to increase the motivation of students to the qualitative study of human anatomy.

About the Authors

D. A. Dobrazova
ФГБОУ ВО «Уральский государственный медицинский университет» МЗ РФ
Russian Federation


K. A. Vozzhaev
ФГБОУ ВО «Уральский государственный медицинский университет» МЗ РФ
Russian Federation


A. S. Ponomarev
ФГБОУ ВО «Уральский государственный медицинский университет» МЗ РФ
Russian Federation


References

1. Рубцова И.В. Осанка. Средства и методы оценки и коррекции: учебно-методическое пособие для вузов / И.В. Рубцова, Т.В. Кубышкина, Н.В. Лукшина. - Воронеж: Издательско-полиграфический центр Воронежского государственного университета, 2008. - 22 с.;

2. Кривощекова О.Н. Методы оценки и коррекция нарушений осанки у студентов / О.Н. Кривощёкова, Т.Ф. Зелова. - Омск: Издательство СибАДИ, 2011. - 34 с


Review

For citations:


Dobrazova DA, Vozzhaev KA, Ponomarev AS. Estimation of the position with support to anatomic centers as a method of motivation of students to qualitative studying of anatomy human. Ural Medical Journal. 2019;(3):125-126. (In Russ.) https://doi.org/10.25694/URMJ.2019.03.36

Views: 141


ISSN 2071-5943 (Print)
ISSN 2949-4389 (Online)